Klachtenregeling
Het kan voorkomen dat u als ouder ontevreden bent over bepaalde zaken die de school betreffen. Mocht dit het geval zijn dan nodigen wij u van harte uit bij ontevredenheid de betreffende school aan te spreken. We gaan er vanuit dat we de meeste klachten in onderling overleg kunnen worden opgelost.
Als u met de betrokken school er niet uitkomt of de klacht naar uw mening niet naar behoren is afgehandeld, dan is er de mogelijkheid om ondersteuning te zoeken bij de vertrouwenspersoon op school. De vertrouwenspersoon kan uw klacht niet zelf oplossen, maar zal u ondersteunen bij het vinden van een goede oplossing.
De volledige klachtenregeling, waarin de procedure klachtbehandeling beschreven staat, staat op de website van de school. Mocht u een klacht willen indienen bij het bestuur, dan kunt u dit schriftelijk kenbaar maken bij mw S. Cuman (zie contactgegevens hieronder).
Klacht bij het bestuur van SIOZ
U heeft altijd de mogelijkheid gebruik te maken om een klacht bij het bestuur in te dienen. Het College van Bestuur van SIOZ zal altijd trachten tot een oplossing te komen. Indien gewenst kunt u zich rechtstreeks tot het bestuur wenden via onderstaand adres:
Stichting Interregionaal Onderwijs Zaanstad (SIOZ)
Adres: Zuidervaart 2B, 1504BA ZAANDAM
e-mail: s.cuman@sioz.nl
De onafhankelijke klachtencommissie (LKC)
U kunt als ouder altijd een klacht indienen bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC) indien van mening bent dat uw klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld door het bestuur. Deze commissie is een onafhankelijke organisatie en u kunt deze commissie bereiken op onderstaand adres:
Postbus 85191
3508 AD te Utrecht
Het telefoonnummer is 030-2809590 of mail naar info@onderwijsgeschillen.nl.
Voor meer informatie kunt u terecht op www.onderwijsgeschillen.nl
Procedure Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)